GEN-werken Hoeilaart: lijn krijgt 4 sporen

Op de lijn 161 worden twee extra sporen aangelegd over een afstand van 22 kilometer tussen Ottignies en Watermaal-Bosvoorde. Deze werken worden uitgevoerd om de gelijktijdige doorgang van GEN-treinen en rechtstreekse treinen mogelijk te maken.

Tussen het station van Groenendaal en Hoeilaart

Start van de werken: 2011
Einde van de werken: De werken van burgerlijke bouwkunde waren eind 2014 klaar

Meer info over de werken

Wat zullen deze GEN-werken in Hoeilaart voor u betekenen ?

De werken in Hoeilaart worden om verschillende redenen uitgevoerd :

  • Verbetering van het binnen en buiten rijden van Brussel
  • Afremmen van het toenemend autoverkeer van en naar Brussel
  • Verhoging van de frequentie van treinen: gemiddeld 4 piekuurtreinen
  • Uitbouwen van een duurzaam mobiliteitsbeleid als waardig alternatief voor de wagen

Wat zijn de volgende stappen ?

In een volgende fase wordt van start gegaan met de spooruitrustingswerken : het aanbrengen van ballast, het plaatsen van betonnen dwarsliggers en de sporen. Het einde van de werken is voorzien in 2025.

Wat is er al gebeurd ?

Momenteel zijn de werken van de burgerlijke bouwkunde afgerond.

Nog vragen?

Een dergelijke werf verstoort onvermijdelijk het dagelijkse leven van de buurtbewoners. Infrabel neemt heel wat maatregelen om het ongemak dat de werf kan veroorzaken tot een minimum te beperken.

De cel Info Buurtbewoners behandelt, in samenspraak met de medewerkers op het terrein, vragen en klachten van buurtbewoners. Wanneer dat nodig is, organiseert de cel ook informatiesessies en verdeelt ze infoberichten om de buurtbewoners te informeren over de hinder die nacht- of weekendwerken kunnen veroorzaken. Heeft u nog vragen? Neem dan via dit formulier met ons contact op.

Deze werf is een onderdeel van