Nationale campagne "Je leven is een omweg waard" (juni 2014)

Je leven is een omweg waard

In nauwe samenwerking met de NMBS (Securail) en de spoorwegpolitie, lanceerde Infrabel in juni 2014 een nationale bewustmakingscampagne. Deze veiligheidscampagne richtte zich in de eerste plaats op de treinreizigers, mensen die in de buurt wonen van het spoorwegdomein en de schoolgaande jeugd. De slogan voor deze campagne, "Je leven is een omweg waard", werd niet toevallig gekozen. Dagelijks riskeren tientallen mensen hun leven om vijf minuten tijd te winnen.

Nationale mediacampagne

De stijging van het aantal doden wijst erop dat het grote publiek zich niet realiseert hoe levensgevaarlijk spoorlopen is. Daarom organiseerde Infrabel, naast de lokale acties, ook een nationale bewustmakingscampagne in juni 2014. Twee choquerende spots moesten het doelpubliek confronteren met de gevolgen van spoorlopen. Ze werden zowel online als op de publieke omroepen, via de "Boodschap van Algemeen nut" uitgezonden.

ZOOM

Je leven is een omweg waard

Spot ‘Jong koppeltje’ – je leven is een omweg waard